dimarts, 13 de setembre del 2011

SKORPIO 2 ACUDITS

Pagina 18 “ SKORPIO “ 2 Abril 2010
ACUDITS
Entre amics:
- Tu ja coneixes la meva adorable esposa.
- Ah, però és que en tens dues ?

- A tu com t’agrada el consomé ?
- A mi m’agrada prendre’l amb un ou a dintre.
- Caram noi, que incòmode.

- Caram, veig que has cambiat de cotxe. Abans el tenies blanc i are veig que és vermell.
- No és el meteix. El que pasa és que s’escalfa una mica.

Un homa truca a l’interfon :
- A la primavera les orenetes tornen.
- L’espia viu al quart segona, badoc !

Una noia al ginecòlec :
-Doctor em penso que estic embarassada.
-Però dona, no li vaig dir que prengués mesures ?
- Ja vaig fer-ho: 18 per 3,5.

En una botiga de cetacis:
-M’ha dit la meva mare que em doni 3 quilos de balena.
-Aquí els tens, guapo.
-També m’ha dit si em pot donar el cap, per al gat.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
VOCABULARI DEL PAGÈS
BRAVADA : Gas d’olor forta que es forma amb la fermentació del most.

VERRA : Femella del porc.

GARBIANA: Planta que creix als sembrats i resta rendiment de producció.

CURRONAR: Xafar la terra i els terrossos, amb el curró, per afinar-la.

BOREIT: Costum de no sembrar cada any la terra i deixar-la en repòs durant un any.

ENTRECAVAR: Remenar la terra un o dos dies després de regar, per arrencar les males herbes.

SENALLA: Sistell fet d’espart, amb dues anses, que es fa servir per portar vianda.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ENDEVINALLES

( Coses de menjar )

De petit sóc másculi
I quan em faig gran, femení.
(al reves) LA CARABASSA


Verda per fora blanca per dins si vols que t’ho digui espera’ th aquí.
(al reves) LA PERA


Una velleta tota arrugadeta amb tres ossets dins de la panxeta.
(al reves) LA PANSA

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada