dissabte, 28 d’abril del 2018

REVISTA MENSUAL SKORPIO Nº 45 LA 1ª INDEPENDENT DEL MARESME, GUARDONADA EN POESIA. ABRIL 2018 PÀG. 3 " LA SEGURETAT DE LA SINCERITAT " JOANA TORRES


La seguretat de la sinceritat...


Sovint, massa i tot, les amistats, coneguts i conegudes, em diuen.... sigues sincera, jo vull saber què opines.... malament!, això és com quan una amiga o bé amic et diu... em queda bé aquest vestit?.... ja podem patir!

Sóc, ho recalco sovint, sincera per davant de tot, si em pregunten, no diré el que volen escoltar, diré què penso i com ho veig, però en realitat les persones ens demanen sinceritat?, doncs no!

Volen que diguis el que esperen escoltar, és clar, si predico sinceritat, també vull que ho siguin amb mi és clar, doncs no puc mentir. No faré mal, però diré què penso.

I això que comporta?, puix que quan opines diferent, quan expliques i més si és en públic, com veus les coses, per bé o per mal, com les sents, sí... jo també paro de sentiments i no em fa vergonya...., doncs et guanyes alguna mala cara, alguns "morros" infantils i ximples, et deixen de fer els dos petons que fa anys reps en cada visita, ja no tens aquell somriure dedicat a tu, t'arriben "míssils" que t'expliquen que tal o qual està enfadat per alguna cosa que has dit, o bé escrit, i tu, jo en aquest cas, quedes de "pasta de moniato", has de mentir per ser acceptat?, si opines obertament, ja no ets aquella amiga de confiança i confidències?, sols som bons si quedem bé ni que sigui mentint i anant contra nosaltres mateixos?
No és preferible una veritat encara que no agradi?

He defensat sempre, i ho penso seguir fent, que ja sols faig aquells petons que són sincers, tendres i afectuosos, ni per quedar bé ni per fer el bé, són, aquests sí, sincers davant de tot.

Quan pregunto l'opinió d'algú, sovint li pregunto a una de les meves millors amigues, confio que em dirà sincerament com ho veu, no vull que em doni la raó com un ase, vull que m'ajudi, per sentir mentides, doncs no pregunto o bé miro El Sálvame!

Volem, quan demanem sinceritat, la veritat?..... A mi m'agrada la meva....

Joana Torres


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada