dimarts, 27 de març del 2018

REVISTA MENSUAL SKORPIO Nº 44 LA 1ª INDEPENDENT DEL MARESME, GUARDONADA EN POESIA. MARÇ 2018 PAG. 1 " N'ESTIC TIPA " MAITE MASSONS


N’ESTIC TIPA

N’estic tipa, n’estic fins al capdamunt i ho estic de moltes coses. Només diré unes quantes perquè no acabaria  si dic totes.

No m’agraden les mentides, no m’agrada la crueltat, no m’agrada el cinisme, no m’agrada la incompetència. Alguns exemples:

Les mentides espanyolistes,  com ara que  el president Puigdemont és un “fugit de la justícia”. Una persona que quan se l’ha requerit s’ha presentat davant un jutge, un de belga, això sí, perquè amb un d’espanyol ja seria a la garjola  i acusat de delictes inventats i, a sobre, no podria fer res per defensar Catalunya.

La mentida que Ciutadans ha guanyat a Catalunya quan sol ha estat el partir més votat, que no és exactament el mateix. L’opció espanyolista ha quedat en minoria i prou.

El cinisme i la burla sistemàtica, la negació de les càrregues policial de l’1-O, que s’atribueixi la violència  espanyola als catalans presos. Una cosa que ni tan sols països dictatorials han fet.

ERC i JuntsxCat han passat dos mesos per arribar a la conclusió, del tot evident des de l’inici, que el president Puigdemont per ser triat necessitava que el president del Parlament tingués problemes amb la justícia espanyola. No necessitem més persones encausades, ja en tenim prou.

La CUP que tot plegat té quatre diputats (igual que el PP) ara digui que només vol en Puigdemont. Sabem que és injust i impresentable que el PP amb només quatre diputats  estigui governant Catalunya, i també, per tant,   és injust que la CUP amb quatre diputats hagi de condicionar qui n'ha d’ ser president i consideri normal que el president del Parlament s’arrisqui a tenir problemes amb la injusta justícia espanyola. Sabem que aquest és el discurs de la CUP, però  que el practiquin per a ells, no l’imposin a un altre. Ni tenia raó Puigdemont quan exigia això a en Torrent ni en té ara la CUP.  Si en Jordi Sánchez no ha de ser president que ho impedeixi el jutge Llarena sense l’ajuda de la CUP. No cal fer el joc al PP, encara que el motiu sigui un altre.

La carnisseria espantosa de Síria es faci perquè a Rússia ja li va bé. Al començament  de la guerra, ja fa uns anys, Estatus Units amb el president Obama la va voler aturar, però Rússia va posar el veto. Estats Units ha ajudat els kurds, que al capdavall són els únics presentables al vesper sirià. Si la guerra s’hagués aturat no tindríem el problema dels refugiats amb totes les injustícies i inhumanitats que suposa. Però Europa, especialment certs països, entre ells Espanya, fa l’orni. També és cert que les guerres i les dictadures africanes i asiàtiques fan que a Europa arribin més i més immigrants i gent en cerca d’oportunitats i asil. Cal ajudar, però Europa que no ha plantat cara a Rússia està desbordada i ha acabat actuant  estil Rajoy, esperant que les coses es solucionin no fent-hi res. I així anem.

El dia 11 de març aniré a la mani, per dignitat, perquè se m’ha acabat la paciència i perquè estic segura que arribarem a la independència, però cal governar bé. Això és el que vull i ho aconseguirem.

Maria Teresa Massons


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada