dilluns, 15 de gener del 2018

REVISTA MENSUAL SKORPIO Nº 42 LA 1ª INDEPENDENT DEL MARESME GUARDONADA EN POESIA PÀG. 11 " REHIVINDICACIÓ ANIMAL " GAVINA

42 REHIVINDICACIÓ ANIMAL

Rehivindicació animal.

Per primera vegada i ja en el segle XXI, en un país q’es considera dessarrotllat, el Congrés dels Diputats ara s’hadonat que s’ha de concienciar a una part de gent, de que els animals de compañía no son objectes, no son coses, no son tràstos, no son dianes, no son juguines per uns dies, són animals molt propers q’es mereixen cuidados i estimació, i ara legalment amb drets socials!.

Sí, amics meus, el Congrés dels Diputats ha creat una llei en la que protegeix els animals domestics, els animals de compañía.

Bueno, mai es tart, aquesta reivindicasió d’alguna manera també farà felicos entre d’altres, als dos últims que baig tenir, l’Eixerit i el Sert.

Tan a la Revista Digital Skorpio, com en el meu primer llibre “ Sensacions a la pell “ us he explicat moltes fetes i histories de aquets personatges tan estimats, els meus últims amics amb els que avans que marchesin he viscut i he jugat.

Sempre us deia que molts animals tenen més enteniment que moltes persones, que per que siguin racionals només els hi falte parlar.

S’els estima molt, son entrenyables.  La seva ausencia és un buit que mai es torna ha omplir.

Us enrecordeu del meu gatet negre L’eixerit?, i del meu gusset també negre el Sert?.
Ara ja els hi podré possar el seu nom amb majúscules, per que ara ja son gairabé majors de edad i més aprop dels éssers humans, ja tenen “drets socials”.

Quina alegría tindràn quan els hi expliqui aqueste nova.
Sí, per que jo encare els hi parlo, bueno la veritat es que sempre els hi he parlat, no solsament per que m’escoltesin, no solsament per que m’entenguesin, inclus també per intentar ensenyarlis ha parlar.

I és curios m’entenien perfectament, molt més que molte gent.
Sé, que encare que están tan lluny, algún dia els hi arribarà el meu missatge, embulicat amb carinyu i un truçet de cel.

Els informaré per que sé q’els donarà una gran alegría i satisfacció rebre aquesta notificasió. 

Que els humans ha partir d’ara els considerin algo més que animals irracionals, amb drets i reconeixaments socials.

Aixó en ells els hi donarà vida!.
Per que sempre habien donat mostres de rehivindicació, ells sempre han volgut, no solsament estàr al nostre costat, també han volgut participar en les nostres tasques, han volgut ajudar, han volgut viure! amb nosaltres i ser casi bé com una persona més.
Sense por a equivocarme, crec que podem dir; q’els animals de compañía s’han rehivindicat, s’han guanyat el reconeixament de tota la gent.


I no olvidem que son essers que també tenen ànima!.
Una abraçada i un peto per tots els animals q’estimen!!!.


Gavina


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada