dimecres, 20 d’abril del 2016

REVISTA SKORPIO Nº 25 ABRIL 2016 PÀG. 2 " CARRERS I CAMINS DE SANTA SUSANNA " MAITE MASSONS


CARRERS I CAMINS DE SANTA SUSANNA

 

Maria Teresa Massons

 

Fa anys em van encarregar retornar un cotxe llogat a Tarragona i em van donar l’adreça de l’agència, era a un carrer anomenat Via Augusta. En aquell temps no hi havia mapes de Google i un cop a la Rambla vaig demanar pel carrer, però no va haver manera, ningú el coneixia. Vaig voltar i voltar i passada mitja hora una persona em va dir: la Via Augusta és la carretera de Barcelona, però ningú fa servir el nom oficial.

 

A Barcelona, la Diagonal es va dir en el seu inici avinguda d’Alfons XII, després avinguda de la República, després avinguda del Generalísimo Franco i, finalment, l’ajuntament va  fer oficial allò que tothom feia servir des del seu inici, passant de noms oficials: “Diagonal”. Ho van encertar.

 

Un dia em van robar a casa i vaig haver d’anar a la comissaria del Mossos. Mentre feia la denúncia vam començar a parlar i no sé com, va sortir el camí del Mig. El mosso em va dir que no el coneixia.

 

-          Com pot treballar aquí i no conèixer un camí que uneix Calella, Pineda, Santa Susanna i Malgrat, un camí que era l’antic camí ral? No m’ho puc creure!

 

No el coneixia perquè el nom oficial a Santa Susanna és “avinguda del Maresme”. No sé quin nom té als altres municipis.

 

La feina a un Ajuntament no sempre és agradable o fàcil, però m’hi jugo un pèsol que anomenar carrers i places resulta d’allò més desitjable. Malauradament no sempre s’encerta i encara menys s’escolta la gent o la tradició.

 

A Santa Susanna tenim algunes urbanitzacions i els noms dels carrers sovint són muntanyes o flors, deixant de banda que aquests llocs ja tenien noms. Per exemple, a la urbanització Alt Maresme hi ha un lloc que es deia Roca de Nit i ara es diu Alps. Trobo que el nom antic era nostrat i força més bonic.

 

Proposo que es faci un inventari dels noms dels llocs a tota la vall i posar-hi rètols: la canal de Can Vidal, el pla de les Bruixes, la font del Barder, la canal del Pomeró (que el plànol de Santa Susanna publicat posa on no hi és), la pineda d’en Tres Colors... i molts, molts altres. Les masies podrien posar el nom al començament del camí d’entrada o a la porta del barri. Les cases del poble amb nom també el podrien posar a la façana. Estic convençuda que l’atractiu de Santa Susanna hi guanyaria i seria també una manera d’acollir els nouvinguts.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada