30 SK RÈQUIEM DE MOZART
VA DE MUSICA; “ RÈQUIEM DE MOZART “ ( AUDITORI S. CUGAT
26-11-16)
Un concert dedicat a Mozart és garantía de qualitat. Es
va iniciar amb la Música per a un funeral maçonic KV 477 estructurat per
concitar emocions amb la intenció clara del ritual amb forta presencia de vent
i fusta protagonistas.
Seguia el Concert per a piano i orquestra núm. 23 en La
Mayor KV 488 amb el jove pianista Ignasi Cambra , quina ceguesa de neixament
cal considerar per l’obvia dificultat de concertar amb director i orquestra com
és el cas del primer temps Allegro, on l’entrada ha de ser producte d’una oïda
molt atenta que fou resolta amb naturalitat i rigor.
La seva interpretació, bàsicament en el segon temps
Adagio va ser correcta tècnicament però en alguns moments curta d’emotivitat.
El tercer temps, prodigi d’alternança entre solista i
orquestra singularment del quartet de vent, va sonar reeixit tancant una
aplaudida actuació.
La segona part, El Rèquiem en Re Menor per a solistes,
cor i orquestra KV 626, tot i que no va estar acabada pel mestre, sintetitza
aquesta combinació típicament mozartiana de grandiositat i intimitat, de
contrapunt i melodía, d’historicisme i innovació que, amb el temps, l’ha
convertit en un dels pilars indiscutibles de la música occidental que, are, ja
ho és mundial.
Mozart no trenca amb les formes que la tradició li dóna
però ho fa amb tanta llibertat, la que li exigeix una creativitat i
sensibilitat totals, que arriba fins a un límit intens i convuls que emociona i
transtorna fins al punt que qualsevol persona connecta inmediatament amb la
inefable profunditat que proyecta.
Una orquestra sàviament dirigida per Josep Pons,
estricte, sensible, conductor perfecte, va trovar la resposta d’un cor
espléndit i cohesionat i uns solistes vocals equilibrats en la seva difícil,
però estimulant actuació.
DADES:
“ Rèquiem de Mozart:
Orquestra i Cor del Gran Teatre del Liceu. Director:
Josep Pons.
Cor: Conxita García. Piano: Ignasi Cambra. Soprano: Elena
Copons.
Mezzo: Gemma Coma-Alabert. Tenor: David Alegret. Baríton:
José Antonio López. Lloc i dia: Teatre Auditori. 26-11-16.
Crítica per Eduard Jener.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada